سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چطور در کانادا کار پیدا کنم؟

 

چطور در کانادا کار پیدا کنم؟

 

چطور در کانادا کار پیدا کنم ؟

آیا در کانادا واسم کار پیدا می شه؟ آیا کاری با توجه به رشته تحصیلی تو کانادا پیدا می شه ؟ سوالات این مدلی زیاد شده و میشه و شاید سوال شما هم همینه. در حالت کلی در کانادا واسه هر رشته ای تحصیلی بله کار پیدا میشه و هست. اما بعضی رشته ها خیلی سخته (مثل پزشکی ) بعضی رشته ها هم خیلی اسونه (مثل آشپزی).برای بعضی رشته ها هم در جاهای خاص کار هست مثل متخصصین نفت و پتروشیمی در آلبرتا). برای اینکه اطلاعات دقیق پیدا کنید باید در سایتهای کاریابی مثل Indeed و Workopolis ببینید کار برای رشته شما چی هست و چه شرایطی رو باید داشته باشید (مثل مدرک، سابقه کار، آشنایی با سیستم خاصی و غیره). حتی میتونید با کارفرماهایی که فکر میکنید شرایطشون خیلی به دانسته ها و توانایی های شما نزدیکه تماس بگیرید، شاید راهنمایی خاصی به شما کردند یا به شما کمک کنند. همه چیز از یه سرچ گوگل شروع میشه.

چطور در کانادا کار پیدا کنم

پیدا کردن کار در کانادا از این جهت اهمیت داره که مطمنا همراه با درامد خواهد بود و درامد داشته باشید زندگی بهتری رو تجربه خواهید کرد مگر اینکه اونقدر سرمایه داشته باشید که کار کردن یا نکردن واستون یک حالت تفریحی داشته باشد .

پیدا کردن کار در کانادا را من به دو قسم کلی تقسیم بندی می کنم :1- پیدا کردن کار درکانادا بعد از مهاجرت به کانادا 2- پیدا کردن کار در کانادا قبل از مهاجرت به کانادا

 

چطور در کانادا کار پیدا کنم ؟ قبل از مهاجرت یا بعد آن؟

پیدا کردن کار در کانادا بعد از مهاجرت به کانادا

مهمترین مسئله بعد از مهاجرت به کانادا و داشتین اجازه اقامت و اجازه کار در کانادا این هست که بتونید کار پیدا کنید.

در این زمینه سایتهای کاریابی در کانادا هستند( مانند Indeed و Workopolis  ) و یا یک سری نرام افزارهایی هستند  که می تونن کمک کنند.یعنی برای پیدا کردن کار در کانادا باید آگهی های سایت های کاریابی کانادایی رو مشاهده کنید یا از طریق اپلیکیشن، های لینکدین ثبت نام و جستجو کنید.

البته شاید عاقلانه تر اونه که قبل از رفتن به کانادا ، فکر کار کردن در کانادارو هم داشته باشید که این مربوط میشه به گزینه دوم این مقاله  که در ادامه به آن اشاره میکنم.

چطور در کانادا کار پیدا کنم ؟

پیدا کردن کار در کانادا قبل از مهاجرت به کانادا

 

مهمترین سایتی که در رابطه به کار در کانادا می تونه به هر کسی در پدیده مهاجرت به کانادا کمک کنه سایت http://www.cic.gc.ca/english/work/index.asp

در واقع این سایت اداره مهاجرت کانادا است . در واقع اگر می خواهید که کارتان قبل از مهاحرتان اماده باشد یا به بیانی دیگر با ویزای کاری کاناداباید مهاجرت کنید.

 

چطور در کانادا کار پیدا کنم ؟ پروسه ویزای کاری کانادا

یکی از راه­های مهاجرت به کشور کانادا، اخذ ویزا و دریافت اقامت از طریق کار می­باشد. برنامه های کاری متنوعی برای کشور کانادا وجود دارد حال شما می توانید برای خود کار کنید یا زیر نظر کارفرمایی مشغول به کار شوید . برنامه ها شامل تخصص skilled Worker ، استفاده از برنامه­های استانی و روش دیگر خود اشتغالی است . بی گمان یکی از برترین راه های مهاجرت به کاناد اخذ ویزای کار است و این نوع ویزا امتیاز بندی می­باشد و اگر اداره مهاجرت کانادا شما را انتخاب نماید شما این شانس را دارید که با اقامت دائم همراه با خانواده در ابتدا پا به کانادا بگذارید . شما باید شرایط لازم را جهت اخذ این ویزا داشته باشید . در این مقاله در ارتباط با شرایط اخذ ویزای کار و کسب امتیازیات و همچنین مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا با شما سخن خواهیم گفت .

 

 

چطور در کانادا کار پیدا کنم ؟ اشنایی با کارفرمایان کانادایی

کار در کانادا

کانادا به شدت به دنبال کارگران و متخصصان خارجی برای کمک به رشد نیروی کار ملی قوی خود است. در بیشتر موارد، برای کار در کانادا، کارگر خارجی به مجوز کار نیاز دارد. شما باید حداقل الزامات را برای واجد شرایط بودن رعایت کنید. ویزای کار کانادا به نام ورود سریع (Express Entry) شناخته می­شود. این برنامه کاری به صورت امتیازبندی است و امتیازات شما در دو مرحله بررسی می­شود و متقاضیان براساس تواناییشان امتیازاتشان محاسبه می­شود. در مرحله اول شما از 100 امتیاز باید 67 امتیاز را کسب کنید تا وارد استخر مجازی یا پول شوید و در مرحله دوم از 1200  امتیاز باید 450 امتیاز را کسب کنید. به صورت کلی در فرایند اخذ این ویزا شانس کسانی که از آن کشور پیشنهاد شغلی یا کارفرما داشته باشند تا حد زیادی بالا می­رود.

 

تجربه کاری

تجربه کار ماهر به این معنی است که شما در یکی از این گروه های شغلی طبقه بندی شده ملی کار کرده باشید.

  • مشاغل مدیریتی
  • مشاغل حرفه ای
  • مشاغل فنی و مهندسی

تجربه کاری شما باید مرتبط به همان نوع کاری که شما می­خواهید برای درخواست ویزای کاری خود اقدام کنید باشد.

سابقه کاری شما باید در 10 سال گذشته باشد و در قبال کاری که انجام دادید باید حقوق یا دستمزد دریافت کرده باشید وکار داوطلبانه یا کارآموزی جزء سابقه کار محسوب نمی­شود.

حداقل 1 سال کار پیوسته یا 1560 ساعت و یا در کل 30 ساعت در هفته باید کار کرده باشید.

توانایی زبانی

شما باید مدرک زبان مورد تایید به زبان انگلیسی یا فرانسوی داشته باشید که این آزمون باید در هر 4 توانایی (نوشتن، خواندن، گوش دادن، صحبت کردن ) باشد و نمره مجاز در سطح CLB 7 معادل آیلتس 6 را داشته باشید.

توجه داشته باشید که مدرک زبان شما 2 سال پس از تاریخ نتیجه آزمون معتبر است و  باید روزی که برای دریافت ویزا و اقامت دائم درخواست می­کنید مدرک زبان شما  معتبر باشد.

تحصیلات

اگر شما در کانادا تحصیل کرده باشید و یک گواهینامه، دیپلم یا درجه ای از یک کالج یا دانشگاه کانادایی داشته باشید تأثیر مثبتی در امتیازات شما می­گذارد.

اگر مدرک خود را در خارج از کشور خودتان یا در کشور خودتان اخذ کردید باید مدرک شما تایید شود.

مدارک مالی

شما همچنین باید نشان دهید که برای خود و خانواده تان به اندازه کافی پول برای اقامت در کانادا دارید.

  • مگر اینکه در حال حاضر قادر به انجام کار قانونی در کانادا باشید.
  • یا اینکه یکپیشنهاد کار معتبر از یک کارفرما در کانادا داشته باشید.

تمکن مالی برای یک نفر 11?824 دلار می­باشد و برای دو نفر 14?720 دلار می­باشد.

 

چطور در کانادا کار پیدا کنم ؟ 

 ویزای خوداشتغالی کانادا

ویزای کار دیگری که کشور کانادا ارائه می­دهد ویزای خود اشتغالی نام دارد که این ویزا مختص هنرمندان، نویسندگان، کشاورزان و ورزشکاران می­باشد. متقاضی دارای واجد شرایط باید توانایی ایجاد کار را داشته باشد و همچنین این شغل درآمد کافی را برای شخص به وجود بیاورد. هر ساله لیست جدیدی کشور کانادا برای کسانی که می­توانند از راه خود اشتغالی اقدام کنند ارائه می­دهد که در اینجا به تعدادی از شغل­ها لیست موجود اشاره می­کنیم:

فیلم­بردار، عکاس، خبرنگار، شغل­های مرتبط با انیمیشن سازی، طراح صحنه لباس و نور، سازنده صنایع دستی و هنری، کارشناس طراحی گرافیکی، طراح نمایشگاه، کارشناس کتاباری،کارشناس پخش رادیویی و تلوزیونی،  طراحی داخلی منازل و دفاتر، داوران ورزشی، مربیان و….

 

سخن آخر در رابطه با پیدا کردن کار در کانادا و ویزای کاری کانادا

به صورت کلی کسانی که قصد مهاجرت به کشور کانادا از این طریق را دارند باید در طی این فرایند که معمولا 1 سال زمان می­برد در اینترنت و وب سایت­های کاریابی دنبال کار باشند زیرا پیدا کردن کارفرما و داشتن یک پیشنهاد شغلی بیشترین کمک را به شما می­کند و همچنین شما برای اخذ این ویزا نیازمند ارائه مدرک زبان بالا هستید. اگر با ارائه مدرک زبان مشکل داشتید می­توانید به کشورهای اروپایی نظیر آلمان و… که فرایند راحت تری را برای شما فراهم می­کند و از شما مدرک زبان نمیخواهد اقدام کنید و ویزای کاری آن کشور را دریافت کنید که البته شرایط شما برای ورود به کشورهای اروپایی نیز  نیازمند ارزیابی است و یا می­توانید در صورت مناسب بودن شرایط سنی برای اخذ اقامت تحصیلی کانادا اقدام کنید که با اخذ اقامت تحصیلی شما در مقطعی که تحصیل می­کنید 20 ساعت در هفته اجازه کار دارید که در پایان سال مجموعا 6 ماه در این کشور کار کرده اید و با توجه به تحصیلات گذرانده شده در این کشور، شما امتیاز انطباق پذیری را کسب کرده­اید و همچنین در طی این زمان شما قطعا پیشنهاد شغلی هم دریافت کرده اید و خیلی راحت تر می­توانید به هدف خود یعنی اخذ  اقامت کشور کانادا برسید.

 

امیدوارم چطور در کانادا کار پیدا کنم بتونه راهگشای برخی از دغدغه های ذهنی مهاجرتی شمارو کم کرده باشد.